Νέο Ευρωπαϊκό ερευνητικό πρόγραμμα για την ανάπτυξη νέων συστημάτων μπαταριών για πλοία
Το ευρωπαϊκό ερευνητικό έργο HARPOONERS (High voltAge, modulaR and low weight electric POwertrains fOr NExt generation waterborne tRanSport) αναπτύσσει μια νέα γενιά συστημάτων αποθήκευσης με μπαταρίες υψηλής τάσης για πλοία.
Το έργο HARPOONERS στοχεύει στην ανάπτυξη ενός αρθρωτού και ευέλικτου συστήματος μπαταριών υψηλής τάσης, το οποίο ενσωματώνει τις μονάδες μπαταριών απευθείας με τα ηλεκτρονικά ισχύος και τα ενσωματωμένα δίκτυα.
Το έργο στοχεύει επίσης να επικεντρωθεί στην προσαρμοστικότητα του συστήματος. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να είναι συμβατό τόσο με τις υπάρχουσες όσο και με τις πρόσφατα αναπτυγμένες τεχνολογίες στοιχείων, ανεξάρτητα από τη χημική τους σύνθεση. Σύμφωνα με τους συμμετέχοντες, επικεντρώνονται σε πρακτικές εφαρμογές με χωρητικότητα αποθήκευσης μεταξύ 5 και 10 MWh σε πλήρως ηλεκτρικά ή υβριδικά συστήματα κίνησης.
Το έργο ενσωματώνει επίσης παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο χρησιμοποιώντας ένα κατανεμημένο σύστημα διαχείρισης μπαταρίας (BMS) σε επίπεδο μπαταρίας και ένα σύστημα διαχείρισης ενέργειας (EMS) σε επίπεδο συστήματος. Ένα ψηφιακό δίδυμο συνδέει αυτά τα συστήματα ελέγχου με διασυνδέσεις στο cloud για προγνωστικές αναλύσεις. Σύμφωνα με τους εμπνευστές, αναπτύσσονται επίσης καινοτόμοι αλγόριθμοι ασφάλειας στον κυβερνοχώρο για τη διασφάλιση της ασφαλούς λειτουργίας.
Συνολικά 13 εταίροι από τέσσερις χώρες της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένων της Ισπανίας, του Βελγίου, της Αυστρίας και της Ιταλίας, καθώς και από τρεις συνδεδεμένες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Νορβηγίας, της Μεγάλης Βρετανίας και της Τουρκίας, συμμετέχουν στο έργο Harpooners. Συντονιστής του έργου είναι το Fundacion Tecnalia Research & Innovation από την Ισπανία. Άλλοι συμμετέχοντες είναι το Αυστριακό Ινστιτούτο Τεχνολογίας AIT, και τα Vrije Universiteit Brussel, Fundacion De La Comunidad Valenciana Para La Investigacion, Promotion Y Estudios Comerciales De Valenciaport, Opleidingscentrum Voor Hout En Bouw Vzw, Corvus Energy AS, Elkon Elektrik Sanayi Ve Ticaretilo Anon, EMEA LPS, Grimaldi Euromed, Inlecom Group, Foro Maritimo Vasco και Lalemant Transport & Shipping.
«Η απαλλαγή του ευρωπαϊκού τομέα θαλάσσιων μεταφορών από τις εκπομπές άνθρακα απαιτεί καινοτομίες που εξισορροπούν τη σχέση κόστους-αποτελεσματικότητας, τις ρυθμιστικές απαιτήσεις, τη διασύνδεση με τα αυξανόμενα παράκτια δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας και τις οικονομίες κλίμακας για την ηλεκτροκίνηση», δήλωσε ο Dragan Simic, διευθυντής του έργου HARPOONERS στο AIT, προσθέτοντας: «Η κύρια πρόκληση έγκειται στη συμπαγή λειτουργία των μπαταριών και στην ασφάλεια.