MAN: Παρέδωσε το πρώτο eTruck σε πελάτη
Εκατό χρόνια μετά την παρουσίαση του πρώτου πετρελαιοκίνητου φορτηγού της MAN, η γερμανική εταιρεία επαγγελματικών οχημάτων παρέδωσε το πρώτο βαρέως τύπου, πλήρως ηλεκτρικό eTruck σε έναν πελάτη. Το όχημα αυτό θα χρησιμοποιηθεί για τη μεταφορά μπαταριών για το Macan από το εργοστάσιο μπαταριών της Dräxlmaier στη Λειψία στο εργοστάσιο της Porsche.
Το eTruck θα χρησιμοποιείται από την εταιρεία μεταφορών Elflein για τη μεταφορά μπαταριών από το εργοστάσιο μπαταριών της Λειψίας του προμηθευτή Dräxlmaier στο εργοστάσιο της Porsche για την ηλεκτρική Macan. Το eTGX που παραδόθηκε στις εταιρείες Dräxlmaier και Elflein περιέχει έξι πακέτα μπαταριών συνολικής ισχύος 534 kWh (480 kWh χρησιμοποιήσιμα). Έχει σχεδιαστεί για να μεταφέρει μέσο βάρος 15,5 τόνων στη διαδρομή Dräxlmaier-Porsche και διαθέτει έναν κινητήρα ισχύος 330 kW.
Το μοντέλο που παρουσιάστηκε στη Λειψία είναι ένα «όχημα προ-παραγωγής που βρίσκεται πολύ κοντά στη μαζική παραγωγή», ανέφερε στα τοπικά μέσα ενημέρωσης ο Jens Hartmann, διευθυντής του προγράμματος eTruck στη MAN. Το όχημα έχει ήδη παραχθεί στη σειρά παραγωγής της MAN στο Μόναχο «και δεν είναι σε καμία περίπτωση κατώτερο από το προϊόν της μαζικής πλέον παραγωγής που θα δούμε σε ένα χρόνο όσον αφορά την τεχνική ωριμότητα». Ωστόσο, η MAN δεν αναφέρεται ακόμη σε μια τακτική μαζική παραγωγή μέχρι το επόμενο έτος, όταν το eTruck θα βγει από τη γραμμή παραγωγής σε μεγάλους όγκους. Η MAN σχεδιάζει να παραδώσει τα πρώτα 200 eTrucks στους πελάτες πριν από το τέλος του τρέχοντος έτους – συμπεριλαμβανομένων δύο άλλων οχημάτων στην Dräxlmaier.
Η πρώτη παράδοση ενός eTruck σε πελάτη – που περιλαμβάνει τα eTGS και eTGL καθώς και το eTGX – αποτελεί σημαντικό ορόσημο για την MAN όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση, ειδικά καθώς υπάρχουν ήδη 2.500 παραγγελίες και αιτήματα παραγγελιών για την οικογένεια ηλεκτρικών φορτηγών. Αυτό αποτελεί καλή εξέλιξη, επειδή η εταιρεία είναι εδώ και καιρό ηγέτης στην αγορά για τα ηλεκτρικά αστικά λεωφορεία, τόνισε στην εκδήλωση το μέλος του Εκτελεστικού Συμβουλίου της MAN, Friedrich Baumann. Ωστόσο, τα ηλεκτρικά φορτηγά δεν έχουν παίξει σχεδόν κανένα ρόλο στη MAN μέχρι σήμερα. Με μία εξαίρεση. Η MAN κατασκεύασε το πρώτο της ηλεκτρικό φορτηγό, το eTGM, το 2018.
Ο διευθυντής της MAN, Jens Hartmann, εξηγεί ότι η διαφορά μεταξύ του eTGM και του νέου eTruck είναι ότι το eTGM ήταν μια μικρή σειρά παραγωγής μόνο περίπου 50 μονάδων. «Μπορέσαμε να αποκτήσουμε μεγάλη εμπειρία εκεί με πελάτες σε όλη την Ευρώπη. Συγκριτικά, το νέο eTGX ανήκει σε μια εντελώς διαφορετική κατηγορία οχημάτων, επειδή το μοντέλο είναι σημαντικά πιο βαρύ. Δεύτερον, το eTGM βιομηχανοποιήθηκε μόνο εν μέρει με πολλή επανεπεξεργασία στη διαδικασία παραγωγής».
Με το eTGX, ωστόσο, το αρθρωτό σύστημα παραγωγής έχει σχεδιαστεί για μεγάλη παραγωγή, εξήγησε ο Hartmann: «Από φορτηγά 12 τόνων έως και σε φορτηγά 50 τόνων, όλα τα φορτηγά της MAN που είναι γνωστά σήμερα μπορούν να προέρχονται από τις διαμορφώσεις eTGL, eTGS, eTGX, με πολύ ευρεία παραμετροποίηση. Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν οποιαδήποτε μπαταρία, από δύο έως επτά πακέτα μπαταριών, ανάλογα με την εφαρμογή, τις απαιτήσεις αυτονομίας και τις ανάγκες ωφέλιμου φορτίου.»
Τελικά, το eTruck είναι ένα αρθρωτό σύστημα παραγωγής ηλεκτρικών φορτηγών που αποτελείται από διάφορα συστήματα μπαταριών, κινητήρων και συστημάτων φόρτισης. Η τεχνολογία φόρτισης μπορεί να είναι είτε CCS είτε MCS. Και η υποδοχή φόρτισης μπορεί να τοποθετηθεί αριστερά, δεξιά ή και στις δύο πλευρές ταυτόχρονα, ακόμη και στην πίσω περιοχή του πλαισίου.