Local Voice
Στα τοπικά...

Η Περιφέρεια Ηπείρου χάνει το… τρένο κι ο Καχριμάνης σφυρίζει αδιάφορα

Ορατός είναι πλέον ο κίνδυνος να χαθεί ένα από τα σημαντικότερα αναπτυξιακά έργα για την Περιφέρεια Ηπείρου, η σιδηροδρομική σύνδεση Καλαμπάκα– Ιωάννινα – Ηγουμενίτσα, με ευθύνη της Κυβέρνησης, διότι όπως αποδεικνύεται αρνείται να χρηματοδοτήσει το 50% του έργου. Ακόμη χειρότερος είναι ο εμπαιγμός των συναρμόδιων Υπουργείων Υποδομών-Μεταφορών και Ανάπτυξης.

Τα πράγματα έχουν ως εξής, η σιδηροδρομική σύνδεση της Ηπείρου ενώ είχε αποφασισθεί και ο ΟΣΕ είχε εξασφαλίσει από το 2021 εγκεκριμένους  ευρωπαϊκούς πόρους χρηματοδότησης του έργου κατά  50% (7,5 εκατομμύρια ευρω) από τον CEF 2014-2020,  το Υπουργείο Ανάπτυξης δεν έχει καταβάλλει μέχρι και σήμερα το υπόλοιπο ποσό της τάξεως των 7,5 εκατομμυρίων ευρω  από το ΠΔΕ για να γίνει η μελέτη της σιδηροδρομικής σύνδεσης. Πριν σχεδόν δυο μήνες από το βήμα της Βουλής ο υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος ανακοίνωνε  ότι ξεκινά η μελέτη της σιδηροδρομικής σύνδεσης Καλαμπάκα-Ιωάννινα-Ηγουμενίτσα, με μια σημαντική διαφορά ότι δεν υπήρχε ούτε ακόμη υπάρχει καμία μελέτη.

Την ίδια ώρα ο γγ Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ Δημήτρης Σκάλκος έπειτα από ερώτηση που κατέθεσαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ  Όλγα Γεροβασίλη, Μάριος Κάτσης, Μερόπη Τζούφη και Κώστας Μπάρκας παραδέχτηκε ότι το υπουργείο Υποδομών δεν ζήτησε να ενταχθεί στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων  το ποσό της απαιτούμενης δαπάνης. Το Υπουργείο Ανάπτυξης εν συνεχεία διαβεβαίωνε ότι η δράση δεν περιλαμβάνεται στην πρόταση που υποβλήθηκε από το αρμόδιο για την χρηματοδότηση Υπ. Υποδομών και Μεταφορών που  θα ενταχθούν στο ΠΔΕ για το 2022, με τον Υπουργείο Υποδομών να διαψεύδει το Υπ. Ανάπτυξης δημοσιεύοντας το αίτημα για χρηματοδότηση που είχε υποβληθεί από τον Οκτώβριο του 2021.

Τραγελαφική και η στάση των βουλευτών Ηπείρου της ΝΔ Μαρία Κεφάλα και Βασίλη Γιόγιακα, οι οποίοι ανακοίνωναν πανηγυρικά ότι  εντός του 2021 θα ξεκινήσουν οι μελέτες της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Ηπείρου, και μάλιστα έδιναν και ημερομηνία ολοκλήρωσης του έργου έως το τέλος του 2023. Σήμερα κρατούν σιγή ιχθύος για ένα έργο μείζονος σημασίας για την Περιφέρεια Ηπείρου.

Αλγεινή πάντως εντύπωση προκαλεί η στάση του Περιφερειάρχη Ηπείρου Αλέξανδρου Καχριμάνη, ο οποίος σύμφωνα με πληροφορίες του Local Voice, σε πηγαδάκι φίλων, ερωτηθείς γιατί δεν πιέζει την Κυβέρνηση να προχωρήσει στην χρηματοδότηση του έργου, η απάντηση ήταν κατά λέξη «είδες τι απάντησε το Υποδομών;, το έργο δεν πρόκειται να γίνει ποτέ, τι να λέμε ψέματα;», απάντηση εκ διαμέτρου αντίθετη και σε άλλο ύφος με τα όσα ανέφερε στο περιφερειακό συμβούλιο την 1 Αυγούστου, που εξέφραζε την αισιοδοξία του για την πορεία της σιδηροδρομικής σύνδεσης. Σύμφωνα με τα όσα είπε ο   Περιφερειάρχης Ηπείρου, ενώπιον των περιφερειακών συμβούλων,  σε προσωπική  επαφή που είχε με τον  υφυπουργό Υποδομών για το επίμαχο ζήτημα, ο κ.  Καραγιάνννης του ζήτησε 15 ημέρες χρόνο για να ασχοληθεί γιατί δεν γνώριζε το θέμα!

Η διάθεση του Καχριμάνη να βάλει πλάτη στην Κυβέρνηση θυσιάζοντας μια σημαντική αναπτυξιακή προοπτική για την Ήπειρο φάνηκε και στην άρνηση της περιφερειακής αρχής να μην κάνει δεκτό το ψήφισμα που κατέθεσε εκ νέου ο επικεφαλής της παράταξης «Κοινό των Ηπειρωτών» Γιώργος Ζάψας, στο περιφερειακό συμβούλιο προκειμένου να ασκηθεί πίεση στην Κυβέρνηση ώστε να τηρηθεί η συμφωνία του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων με την CINEA για χρηματοδότηση του έργου ωρίμανσης των μελετών του σιδηροδρόμου.

Θέση για την  αναγκαιότητα να μην χαθεί η σιδηροδρομική γραμμή Καλαμπάκα-Ιωάννινα-Ηγουμενίτσα, πήραν τα Τεχνικά Επιμελητήρια Ηπείρου και Δυτικής Μακεδονίας. Σε κοινή συνεδρίαση , οι δύο φορείς συμφώνησαν ότι αποτελεί ένα «κύριο αναπτυξιακό έργο, μετά μάλιστα από την έγκριση της μελέτης που αφορά τη σιδηροδρομική σύνδεση της Καλαμπάκας με τα Κοίλα Κοζάνης και εν συνεχεία με την Πτολεμαΐδα και τη Φλώρινα». Στην ανακοίνωση που εξέδωσαν αμέσως μετά την συνεδρίαση υπογράμμισαν ότι «με αφορμή την απολιγνιτοποίηση της περιοχής της Δυτικής Μακεδονίας, προγραμματίζονται επενδύσεις στην περιοχή, οι οποίες ήδη βρίσκονται στη φάση των σχεδιασμών και μετά τη σιδηροδρομική σύνδεση των δύο περιοχών και την πρόσβαση στο Λιμάνι της Ηγουμενίτσας, που θα δημιουργήσουν τις κατάλληλες συνθήκες για  υψηλή ανάπτυξη στις δύο περιοχές» .Στη  συνάντηση των δύο φορέων αποφασίστηκε επίσης να υπάρξει κοινή γραμμή και πίεση προς την κυβέρνηση για τη σιδηροδρομική γραμμή Καλαμπάκα-Ιωάννινα-Ηγουμενίτσα.

Αξίζει να σημειωθεί πως η χρηματοδότηση κατά το ήμισυ από ευρωπαϊκούς πόρους   χαρακτηρίζεται στον χάρτη των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφοράς ως υπό κατασκευή έργο με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2030 και ότι πρόκειται για ένα αναπτυξιακό εργαλείο που θα εξυπηρετήσει ολόκληρη την βορειοδυτική Ελλάδα. Σε κάθε περίπτωση ολοφάνερη  είναι η απογοήτευση των Ηπειρωτών για την στάση που κρατάει Κυβέρνηση όταν μάλιστα  την ίδια ώρα σχεδιάζει σιδηροδρομικά έργα αρκετών δις από το νέο ΕΣΠΑ.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.