Local Voice
Στα τοπικά...

Δήμος Χανίων: Θέλει να κάνει τοπική δημιουργική βιομηχανία

Óå ìéá åîáéñåôéêç åêäçëùóç ðïõ äéïñãáíùèçêå(÷èåò âñáäõ) óôï áñ÷ïíôéêï Ìðåíéæåëùí (ïéêéá ôçò Áãéáò Öéëïèåçò) óôçí Ðëáêá áðï ôçí ÁÌÊÅ(ÁóôéêÞ ìç ÊåñäïóêïðéêÞ Åôáéñßá ) ÊÉÍÇÌÁ,ôçí Ðåñéöåñåéá Íïôéïõ Áéãßïõ,, ôçí Åëëçíéêç Åèíéêç Åðéôñïðç ãéá ôçí unesco êáé ôï ðåñéöåñåéáêï öõôùñéï Íïôßïõ Áéãáßïõ ìå áöïñìç ôçí ðáãêïóìéá çìåñá Ðåñéâáëëïíôïò Óôçí åêäçëùóç ïé äéïñãáíùôåò âñáâåõóáí ôïí Áñ÷éåðéóêïðï Éåñùíõìï ãéá ôçí ðïëõåôç ìåñéìíá ôïõ óôçí ðñïóôáóé ôïõ Ðåñéâáëëïíôïò Ôçí åêäçëùóç ôçí ïðïéá óõíôïíéóå ç Äçìïóéïãñáöïò ôïõ ÁËÖÁ Ìáñéá Íéêüëôóéïõ ðáñåõñåèçêáí åêôïò ôïõ Áñ÷éåðéóêïðïõ Éåñùíõìïõ êáé ôïõ Ðñùôïóõããåëïõ ôçò Áñ÷éåðéóêïðçò Áèçíùí Âáñíáâá Èåï÷áñç ïé Ìçôñïðïëéôåò Óõñïõ-ôçíïõ-Êåáò-Áíäñïõ-ÌÞëïõ-Ìõêüíïõ Äùñïèåïò ï Ìçôñïðïëéôçò Ðáñïíáîéáò Êáëëéíéêïò ðïëëïé áðï ôùí åöïðëéóôéêï êáé åðé÷åéñçìáôéêï êïóìï, áðï Äçìïóéïãñáïõò , Äçìáñ÷ïõò Íçóéùí ôïõ Íïôéïõ Áéãáéïõ êáé åêðñïóùðïõò ôùí Õðïõñãåéùí Ðåñéâáëëïíôïò êáé Ìåôáöïñùí (åíäåéêôéêá áðï ôïí åöïðëéóôéêï êáé åðé÷åéñçìáôéêï êõêëï çôáí ç ×ñõóáíèç Ëáéìïõ, Áããåëéêç êáé Áéêáôåñéíç Öñáãêïõ, ×áôæçðáôåñá, Âáóéëåéáäçò(óõæõãïò Åñéôôáò Ëáôóç ôï æåõãïò Îåíïêùóôá(éäéïêôçôá ôùí Íáõðçãåéùí Åëåõóéíáò êáé Óõñïõ), Êáéôç Ôæéôæéêùóôá, ç ê. Ð[åôñéäïõ-Ìé÷áëïðïõëïõ(éäéïêôçôò ôïõ 30% ôçò Íçóïõ Éïò), Óéóõ Ðáõëïðïõëïõ(óõæõãïò ôïõ Ðñïêïðç Ðáõëïðïõëïõ)ç åðé÷åéñçìáôéáò ê Ëåâåíôç, ç ê.ÂÁÓÉËÏÐÏÕËÏÕ(Éäéïêôçôçò ôïõ Îåíïäï÷åéïõ St George Lycabettus, o äéåõèõíôçò marketing Goodys Ëáãüò,ï êïóìçìáôïðùëçò Ãêïõñíåëïò,ïé Äçìá÷ïé Áíäñïõ êáé Óéöíïõ Ìáñßá ÍáäÜëç, ï ðñ Õðïõñãïò Âïõëåõôçò Êõêëáäùí Ãéáííçò Âñïõôóçò êáé ðïëëïé áëëïé Ç åêäçëùóç îåíêéíçóå ìå ÷áéñåôéóìü êáëùóüñéóìá áðï ôçí ò ÐñïÝäñï ôçò ÁÌÊÅ ê. Êáôåñßíáò Áíäñïýôóïõ ×áéñåôéóìïõò åðéóçò áðçõèçíáí ïé ÁÉÌÉËÉÏÓ ÐÅÑÄÉÊÁÑÇÓ Äçìïóéïãñáöïò êáé Ðñïåäñïò ôïõ Áèçíáéêïõ-Ìáêåäïíéêïõ Ðñáêôïñåéïõ ïé Äçìáñ÷ïé Áíäñïõ êáé Óéöíïõ, ï Áíôéðåñéöåñåéá÷çò Ðåñéâáëëïíôïò Íïôéïõ Áéãïõ ê. ×ùñéáíïðïõëïò ç ×ñõóáíèç Ëáéìïõ , ê.Ðåôñéäïõ-ìé÷áëáêïðïõëïõ êáé ç ê.Îåíïêùóôá, Ôçí åêäçëùóç åêëåéóáí ìå ôçí ìïõóéêç áðü ôçí ÐáéäéêÞ ÍåáíéêÞ Óõìö

Η μουσική μπορεί να αποτελέσει την «βαριά βιομηχανία» των Χανίων; Ο Ο Δήμος Χανίων το πιστεύει αυτό και συμμετέχει στη διαδικασία ένταξης στο Παγκόσμιο Δίκτυο Δημιουργικών Πόλεων (Creative Cities) της UNESCO,με σκοπό και στόχο τη διάδοση του τοπικού μουσικού πλούτου που πηγάζει από ερεθίσματα και παραδόσεις αιώνων.

Τα Χανιά διαθέτουν, εκτός των άλλων, το ισχυρό κεφάλαιο της παρακαταθήκης, που έχει κληροδοτήσει ο παγκοσμίου εμβέλειας Χανιώτης μουσικοσυνθέτης, Μίκης Θεοδωράκης.

Μάλιστα, ο Δήμος Χανίων για τη συγκεκριμένη προσπάθεια η οποία προέκυψε έπειτα από σχετική πρόταση του Εργαστηρίου Χρηματοοικονομικής Διοίκησης του Τομέα Οργάνωσης και Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης, είχε λάβει τη στήριξη της Περιφέρειας Κρήτης, του Ε.Ο.Τ., εκπροσώπων τοπικών φορέων και Συλλόγων, καθώς επίσης είχε συνεργαστεί με δημιουργικές πόλεις, τόσο σε εθνικό όσο και παγκόσμιο επίπεδο.

Επισημαίνεται ότι το Δίκτυο Δημιουργικών Πόλεων (Creative Cities) της UNESCO αποτελείται από πόλεις, που διακρίνονται σε τομείς: όπως η μουσική, η λογοτεχνία, η γαστρονομία, ο κινηματογράφος, κ.α., ενώ η σημασία του έγκειται στο ότι διευκολύνει τις πόλεις – μέλη του στην ανταλλαγή εμπειριών, τεχνογνωσίας και πόρων, έτσι ώστε να αναπτυχθούν τοπικές δημιουργικές βιομηχανίες και να δημιουργηθούν βιώσιμες πόλεις.

Υπενθυμίζεται ότι η Θεσσαλονίκη αποτελεί την πρώτη ελληνική πόλη, που πέτυχε την ένταξή της στο Δίκτυο Δημιουργικών Πόλεων – UNESCO το 2021, έχοντας διακριθεί στον τομέα της γαστρονομίας.

Περισσότερες πληροφορίες στον επίσημο διαδικτυακό τόπο των Δημιουργικών Πόλεων της UNESCO: https://en.unesco.org/creative-cities/

TAGS:
Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.