Local Voice
Στα τοπικά...

Candela C-8: Το ηλεκτρικό υδροπτέρυγο σημειώνει παγκόσμιο ρεκόρ

Το πλήρως ηλεκτρικό υδροπτέρυγο Candela C-8 σημείωσε παγκόσμιο ρεκόρ. Είναι το πρώτο ηλεκτρικό σκάφος που διασχίζει τη Βαλτική Θάλασσα και ολοκληρώνει ένα ταξίδι μεταξύ δύο χωρών. Και έπρεπε να φορτίσει κατά τη διάρκεια της διαδρομής.

Το ταξίδι έγινε από τη Στοκχόλμη και τη φινλανδική αυτόνομη περιοχή Åland. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, το σκάφος μάλιστα επέστρεψε την ίδια μέρα και ολοκλήρωσε το ταξίδι «με 95 τοις εκατό χαμηλότερο κόστος από ένα σκάφος που κινείται με ορυκτά καύσιμα».

Το Candela C-8 αναχώρησε από τη σουηδική πρωτεύουσα το πρωί της Πέμπτης και έφτασε στα νησιά Åland «την ώρα του μεσημεριανού γεύματος». Αλλά έπρεπε να κάνει δύο στάσεις φόρτισης. Στη πρώτη στάση, στο Kapellskär, το ηλεκτρικό σκάφος συνδέθηκε σε έναν τροχοφόρο φορτιστή 40 kW από την Kempower. Ο κινητός φορτιστής ήταν συνδεδεμένος στο υπάρχον ηλεκτρικό δίκτυο του λιμανιού. Στο Mariehamn της Φινλανδίας, η ομάδα χρησιμοποίησε «την τριφασική έξοδο της μαρίνας» για να επαναφορτίσει τις μπαταρίες.

Για όλο το ταξίδι, το Candela C κατανάλωσε 213 kWh ηλεκτρικής ενέργειας, το οποίο κόστιζε περίπου 40 με 50 ευρώ. Το σκάφος του φωτογράφου ήταν συμβατικά καυσίμων και έπρεπε να γεμίσει τη δεξαμενή για 750 ευρώ στη διαδρομή, δείχνοντας ότι το υδροπτέρυγο μπορούσε να ολοκληρωθεί το ταξίδι με πολύ χαμηλότερο κόστος.

«Μιλάμε για 95% χαμηλότερο λειτουργικό κόστος. Αυτή είναι μια επανάσταση που καθιστά τις πλωτές μεταφορές ανταγωνιστικές με τις χερσαίες μεταφορές όσον αφορά το κόστος, το οποίο θα επιδείξουμε τώρα στις δημόσιες συγκοινωνίες στη Στοκχόλμη», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Candela, Gustav Hasselskog. Και: «Είχαμε πραγματικά άγχος αυτονομίας, αλλά όχι για την Candela. Η ειρωνεία είναι ότι το βενζινοκίνητο σκάφος του φωτογράφου χρειάστηκε να ανεφοδιάσει έξι φορές κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, ενώ εμείς φορτίσαμε μόνο τρεις φορές».

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.